یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
اژه ای

حوزه/ رئیس قوه قضائیه افزود: امروز لازم است دشمن و نحوه توطئه ها و نحوه مقابله را بشناسیم و با اتحاد بتوانیم در برابر دشمن پیروز شویم. اکنون بیش از هر زمانی به وحدت و همبستگی نیاز داریم، دست به دست هم دهیم و بار بر زمین مانده را بلند کنیم. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر،‌ حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه پیش از ظهر امروز در کنگره یکصد و نهمین سالروز شهادت رئیسعلی دلواری اظهار داشت: این کنگره از این جهت مقدس هست، خونی که ریخته شده تا این عزت و افتخار و سربلندی شامل حال همه ملت غیور ایران شود، یادمان نرود که چه کسانی شهید شدند و فداکاری کردند.

وی افزود: فکر نکنیم کسانی که در راه خدا شهید شدند مثل دیگر کسانی هستند که از دنیا رفتند، فرق است بین چگونه مردن کسی که در راه خدا شهید می شود و یا کسی که در بستر بیماری و ... از دنیا می رود.

رئیس قوه عدلیه بیان داشت: شهدا کسانی هستند که نزد خدا روزی می خورند و کسانی هستند که برای حیات امروز ما موثر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه دشمنان بسیج شدند تا اربعین را محو کنند اما نتوانستند گفت: امروز اربعین دارد آزادی بخشی می کند و بعد از آن همه قرن، اربعین موجب انسجام، وحدت، هوشیاری و دشمن شناسی می شود.

وی ابراز داشت: خداوند به ما عقل داده تا راه و چاه را به درستی انتخاب کنیم و پیامبران و عقل ما هست که به ما کمک می کند تا راه را درست انتخاب کنیم و در زمان غیبت ولی امر است که این راه به ما نشان می دهد.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: امروز حضرت بقیه الله اعظم شاهد و ناظر اعمال ما است و در شب قدر همه مقدرات ما از طریق حضرت بقیه الله اعظم مشخص می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: امروز وظیفه داریم چشم و گوش خود را باز کنیم،‌ شهدایی که رفتند علاوه بر اینکه شجاعت داشتند،‌ بصیرت و زمان شناس و صداقت داشتند،‌ با مردم بودند و این همان چیزهایی است که امروز به آن نیاز داریم. اگر امروز رئیسعلی دلواری بود چگونه با اجانب برخورد می کرد؟ امروز دشمن هجوم فرهنگی دارد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز باید نقشه دشمن را متوجه شویم گفت: لازم است برخی از مسائل را تبیین کنیم. شهید قاسم سلیمانی فقط در جبهه نمی جنگید،‌ او سیاسی و دیپلمات هم بود و مسائل را به خوبی تبیین می داشت و در برابر ظلم می ایستاد و دفاع می کرد و در برابر بسیاری تبیین می کرد.

وی افزود: امروز لازم است دشمن و نحوه توطئه ها و نحوه مقابله را بشناسیم و با اتحاد بتوانیم در برابر دشمن پیروز شویم. اکنون بیش از هر زمانی به وحدت و همبستگی نیاز داریم، دست به دست هم دهیم و بار بر زمین مانده را بلند کنیم.

رئیس قوه عدلیه بیان داشت: مشکلات مردم را باید بیش از پیش به آن توجه کرد و فرصت خدمت را نباید از دست داد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: حدود 70 نفر از زندانیان با کمک مردم امروز آزاد می شوند و نیز تعداد 300 نفر در لیست عفو هستند، این لیست مطالعه بیشتر خواهد شد و احتمال افزایش آمار وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بیدار باش IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    0 0
    خب شما که می دانید "شناخت توطئه ها و اتحاد در برابر دشمن سبب موفقیت می شود"! کمی هم به گفته هایتان عمل کنید! شما مدعی العموم هستید و چشم بیدار پایش سلامت روان عمومی جامعه! واقعا تا کی می خواهید بی خیال اوضاع ولنگار ناهنجاریهای اجتماعی باشید. مجرمان اکنون با خاطری آسوده در حال رژه رفتن در خیابانها هستند و شما در پشت تریبون! آیا هیچ شناختی از توطئه هنجارشکنی ها ندارید؟